តើអ្វីទៅជាប្រព័ន្ធពត៏មាន?
ពត៏មាន:ជាទិន្នន័យដែលបញ្ជូនចូលទៅក្នុងមួយដែលមានអត្ថន័យនិងមានប្រយោជន៏ដល់មនុស្សជុំវិញខ្លួន។
ទិន្នន័យ:ជាសង្វាក់នៃពត៏មានដើមដែលតំណាងឲ្យព្រឹត្តិការណ៏កើតឡើងក្នុងអង្គភាពឬក៏បរយាកាសដែលអាចមើលឃើញមុនេពេលដែលពួកយើងត្រូវបានគេរៀបចំចូលទៅក្នុងទម្រង់មួយដែលលមនុស្សអាចយល់និងប្រើបា្រស់បាន។
Input:ម្រមូលទិន្នន័យដើមពីក្នុងអង្គភាពឬបរិយាកាសខាងក្រៅ។
Processing:ជាការបំលែងនូវទិន្នន័យនូវដែលបានបញ្ជូលឲ្យទៅជាទម្រង់មួយដែលមានន័យគ្រប់គ្រាន់។
Output:ជាករបញ្ជូនពត៏មានដែលមានដំណើរការទៅដល់មនុស្សដែលប្រើបា្រស់វាឬក៏ទៅសកម្មភាពដែលវាត្រូវបានគេប្រើបា្រស់។
Feedback:ជាលទ្ធផលដែលត្រឡប់ទៅកាន់ប្រភពដើមនៃអ្នកបញ្ជូនទិន្នន័យដើម្បីជួយឲ្យពួកគេវាយតម្លៃនិងកែតម្រូវនៃជំហានដើម។
Formal System:ផ្អែកលើការកំនត់និយមន័យជាក់លាក់នៃទិន្នន័យនិងជំហានផ្សេងៗសម្រាប់
Collecting, Storing, Processing,
Disseminating,និងប្រើបា្រស់ទិន្នន័យទាំងអស់នេះ។
Computer-Based information:ជាប្រព័ន្ធពត៏មានដែលផ្តោតសំខាន់លើផ្នែកHardware and Softwareសម្រាប់ដំណើ រការ និងចែកចាយពត៏មាន។
ហេតុអ្វីត្រូវប្រើប្រព័ន្ធពត៏មាន?
សព្វថ្ងៃនេះប្រព័ន្ធពត៏មានត្រូវបានគេទទួលស្គាល់យ៉ាងទូលំទូលាយនិងមានសារ:សំខាន់សម្រាប់អ្នកគ្រប់គ្រងដោយសារតែក្រុមហ៊ុនជាច្រើនត្រូវការប្រព័ន្ធពត៏មានដើម្បីរស់រាននិងទទួលបានជោគជ័យ។ប្រព័ន្ធអាចជួយអ្នកគ្រប់គ្រងជាច្រើនពង្រីកសក្តានុពលទៅទីតាំងឆ្ងាយៗដោយធ្វើការផ្តល់នូវផលិតផលនិងសេវាកម្មថ្មីៗ
កែទម្រង់
ការងារនិងចរន្តហើយធ្វើឲ្យមានការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងល្អប្រសើរនូវមធ្យោបាយដែលពួកគែអាចធ្វើអាជីវកម្ម។
ក បរិយាកាសការប្រកួតប្រជែងពាណិជ្ជកម្មនិងការលេចឡើងនូវក្រុមហ៊ុនទំនើប
អនុភាពខ្លាំងក្លា៤យ៉ាងដែលធ្វើឲ្យមានបម្រែបម្រួលទូទាំងពិភពលោកក្នុងការផ្លាស់ប្តូរបរិយាកាសវិស័យពាណិជ្ជកម្មទាំងនេះមានដូចខាងក្រោម:
+សាកលភាវូបនីយ៏កម្ម
ភាគរយនៃការរីកចម្រើននៃសេដ្ឋកិច្ចអាមេរិកនិងសេដ្ឋកិច្ចបែបឧស្សាហកម្មជឿនលឿនដ៏ទៃទៀតនៅក្នុងសហាគមន៏អ៊ឺរ៉ុបនិងអាស៊ីពឹងផ្អែកជាចម្បងលើការនាំចេញនាំចូល។ភាពជោគជ័យរបស់ក្រុមហ៊ុននាពេលបច្ចុប្បន្ននិងអនាគតពឹងផ្អែកទៅលើសមត្ថភាពរបស់ពួកគេក្នុងការប្រតិបត្តិការទូទាំងសាកលលោក។សព្វថ្ងៃនេះប្រព័ន្ធពត៏មានបានផ្តល់សមត្ថភាពនូវការទំនាក់ទំនងនិងសមត្ថភាពគិតវិភាគដែលក្រុមហ៊ុនជាច្រើនត្រូវការសម្រាប់ជំនួញនិងរៀបចំចាត់ចែងអាជីវកម្មក្នុងទ្រង់ទ្រាយសកល។ការត្រួតពិនិត្យទៅលើកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាសាកលដោយធ្វទំនាក់ទំនងជាមួយអ្នកចែកចាយនិងអ្នកផ្គត់ផ្គង់ដោយត្រូវការប្រតិបត្តតការ២៤ម៉ោងក្នុង១ថ្ងៃ។នៅក្នុងប្រទេសបរិយាកាសផ្សេងៗគ្នា
ការផ្តល់សេវាក្នុងស្រុកនិងតម្រូវការរបា យ
ការណ៏ជាលក្ខណ:អន្តរជាតិគឺជាការប្រកួតប្រជែងក្នុងអាជីវកម្មដដ៏ចម្បងដែលទាមទារឲ្យមានការឆ្លើយតបពិប្រព័ន្ធពត៏មានប្របកដោយអានុភាព។
Globalization information Technology
ក៏នាំមកនូវការគំរាមកំហែងថ្មីសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនពា
ណិជ្ជកម្មក្នងស្រុកដោយសារការទំនាក់ទំនងសាកលនិងប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងគឺអតិថិជននាពេលបច្ចុប្បន្នអាចទិញទំនិញបាននៅលើទីផ្សារទូទាំងសាកលលោក។ដើម្បីក្លាយជាដៃគូរក្នុងទីផ្សារអន្តរជាតិគឺក្រុមហ៊ុនត្រូវការជាចាំបាច់អានុភាពនៃព
ត៏មាននិងប្រព័ន្ធទំនាក់ទំនងពត៏មាន។
+ការផ្លាស់ប្តូរសេដ្ឋកិច្ចបែបឧស្សាហកម្ម
សហរដ្ឋអាមេរិក
ជប៉ុន អាល្លីម៉ង់
និងប្រទេសមហាអំណាចធំៗជាច្រើនទៀតកំពុងនឹងក្លាយខ្លួនពីសេដ្ឋកិច្ចបែបឧស្សា
ហកម្មទៅជាសេដ្ឋកិច្ចសេវាកម្មផ្តោតលើពត៏មាននិងចំណេះដឹង
កែច្នៃផលិតផលកំពុងឈានទៅរកប្រទេសដែលមាន
បា្រក់ឈ្មួលទាប។ការផ្លាស់ប្តូរពត៏មាននិងចំណេះដឹងបានចាប់ផ្តើមកកើតនៅក្នុងអំឡុងសតវត្សទិ២០ហើយបានបង្កើនល្បឿនជាបន្តបន្ទាប់។។នៅក្នុងឆ្នាំ១៩៧៦កម្មករដែលត្រូវបានជួលឲ្យធ្វើការក្នុងការិយាល័យមានអត្រាភាគរយខ្ពស់ជាងចំនួនកម្មករកសិដ្ឋាន
កម្មករផ្នែកសេវាក ម្មនិងកម្មករប្រើកំលាំង។
ប្រជាជនបច្ចុប្បន្នមិនចាំបាច់ធ្វើការនៅក្នុងកសិដ្ឋានឬក្នុងរោងចក្រទៀតទេ
ផ្ទុយទៅវិញពួកគេត្រូវបានធ្វើការនៅក្នុង ផ្នែកលក់ ក្នុងវិស័យអប់រំ
សេវាសុខភាព ធនាគារនិងក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រង ក៏ដូចជាក្រុមហ៊ុនសេវាកម្ម
ផ្លូវច្បាប់ជាដើម ហើយពួកគេអាចផ្តល់សេវាដូចជាថតចម្លងឯកសារ
ការបង្កើតកម្មវិធិកំព្យូទ័រ។ ទាំងអស់នេះជាប់ទាក់ទងនឹង ការចែក
ចាយចំនេះដឹងនិងពត៏មានថ្មីៗ។
ចំណេះដឹងនិងពត៏មានកំពុងក្លាយខ្លួនទៅជាគ្រឹះសម្រាប់សេវាកម្មនិងផលិតផលថ្មីៗជាច្រើន។ផលិតផលដែលមានការ
ចូលចំនេះដឹងនិងពត៏មានដូចជា Game
Computerទាមទារឲ្យមានកម្រិតខ្ពស់ដើម្បិផលិតផលិតផលចេញសេវាកម្ម។ផ្នែកនេះត្រូវការកម្មករនិយោជិករាប់លាននាក
ហើយនិងចំនេះដឹងត្រូវបានប្រើកាន់តែចាំបាច់ក្នុងផលិតកម្មនៃផលិតផលបែបប្រពៃណីនៅក្នុងឧស្សាហកម្ម
ទូរស័ព្ទ
រចនាម៉ូតនិងផ្នែកផលិតកម្មពឹងផ្អែកលើចំណេះដឹងនិងបច្ចេកវិទ្យាពត៏មាន។
ប្រព័ន្ធពត៏មានគឺមានភាពចាំបាច់ក្នុងការធ្វើឲ្យប្រសើរឡើងនូវលំហូរពត៏មាននិងចំនេះដឹងនៅក្នុងក្រុមហ៊ុននិងជួយពង្រួមតូវនូវធនធានចំណេះដឹងនៅក្នុងក្រុមហ៊ុនដោយសារតែលទ្ធភាពផលិតកម្មបស់និយោជិតពឹងផ្អែកលើប្រព័នធពត៏មានការសម្រេចិត្តទាក់ទងការគ្រប់គ្រងអំពីបច្ចេកវិទ្យាគឺមានសារ:សំខាន់យ៉ាងខ្លាំងចំពោះភាពជោគជ័យរបស់ក្រុមហ៊ុន។
+ ការផ្លាស់ប្តូរសហគ្រាសពាណិជ្ជកម្ម
ទ្រង់ទ្រាយនៃសហគ្រាសពានីជ្ជកម្មគឺជាការរៀបចំអ្នកជំនាញដែលមានអាចបត់បែនបានមានការចែករំលែកអំណាច
ចេះរួមសហការសាមគ្គីគ្នាដែលពួកគេពឹងផ្អែកទៅលើពត៏មានដើម្បីចែកចាយផលិតផលដល់អតិថិជនឲ្យបានច្រើនព្រមគ្នាឲ្យស្របតាមីផ្សារនិងអតិថិជនជាក់លាក់។
+ការលេចឡើងនូវក្រុមហ៊ុនទំនើប
ការប្រើបា្រស់ដែលគេចង់បានពិបច្ចេកវិទ្យាពត៏មាននៅក្នុងក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មតាំងពីពាក់កណ្តាលទសវត្សឆ្នាំ១៩៩០បានបង្រួមចូលគ្នា
បានធ្វើកំណែទម្រង់អង្គភាពលើផ្នែកសំខាន់ៗដោយបង្កើតលក្ខខណ្ឌនៃការអភិវឌ្ឍន៏ថ្មីៗនៅក្នុងសង្គមឧស្សាហកម្មដែឡនេះគឺជាក្រុមហ៊ុនទំនើប។
ក្រុមហ៊ុនទំនើបជាកន្លែងមួយដែលរាល់ទំនាក់ទំនងអាជីវកម្មសំខាន់ៗរបស់ក្រុមហ៊ុននិង
អតិថិជន
អ្នកផ្គត់ផ្គង់និងនិយោជិតត្រូវបានជំរុញនិងផ្សព្វផ្សាយជាលក្ខណ:ទំនើប។
ទ្រព្យចូលរួមចំបងៗនិងទ្រព្យសកម្ម
សមត្ថភាពស្នូល ទ្រព្យហិរញ្ញវត្ថុ និងទ្រព្យធនធានមនុស្សត្រូវបានគេចាត់ចែង
រៀប
ចំក្នុងមធ្យោបាយទំនើប។ក្រុមហ៊ុនទំនើបទទួលការឆ្លើយតបទោកាន់បរិយាកាសឆ្ងាយរបស់ពួកគេបានល្អជាងក្រុមហ៊ុន
ប្រពៃណីដោយផ្តល់នូវសមត្ថភាពបត់បែនឆាប់រហ័សដើម្បីរស់នៅក្នុងកាល:ទេស:ចៃដន្យណាមួយជាយថាហេតុ។
តាមរយ:ការជម្រុញនឹងការរៀបចំការងាររបស់ពួកគេលក្ខណ:ទំនើប
ក្រុមហ៊ុនទាំងនេះមានសក្តានុពលក្នុងការសម្រេច
បាននូវកម្រិតអស្ចារ្យនៃលទ្ធភារកប្រាក់ចំណេញនិងលទ្ធភាពប្រកួតប្រជែងដោយមានប្រសិទ្ធភាព។
No comments:
Post a Comment